ann mari cris aschieri

EN
Premium (World), LONDON

liss2142351 __ELECTRICO__

Digiart ageing work - my own interpretation

Lisbon - An uphill street with the iconic yellow tram
https://youtu.be/0gOX4W2PNGM?si=SDk35E0axRefQIjo

Comments 16

  • Ansgar Leuthner 09/06/2026 13:15

    Lisbon...we really had a very good time there...and this scenery of the old part is wonderful! We walked around a lot, discovering the city....Yes, I'm back again, my dear sister - hope, you are doing well, don't you? Ciao, my twin sister, I missed you...Buona giornata! Love, peace and kisses, Ansgar
    • ann mari cris aschieri 10/06/2026 10:08

      I love Lisbon too, because it’s built on the water and has a liveable, human scale; it’s not overrun with tourists, and there’s a relaxing atmosphere typical of an old capital rich in culture.
      Incidentally, José Saramago and Fernando Pessoa are among my favourite writers.
      Even though my spirits are still rather low, I’m doing quite well, dear Ansgar, don't worry please, be happy and have nice time. CIAo, peace and love!
    • Ansgar Leuthner 10/06/2026 10:22

      ...yes, Fernando Pessoa...I' ve got all his books and once we lived in the same house,as he did...and there is a statue somewhere in front of a coffee-bar...Ciao, my dear, buona giornata! Love, Ansgar
    • ann mari cris aschieri 10/06/2026 12:06

      Yes, in the Chado neighborhood, outside the famous Café Brasileira, this is because Pessoa spent much of his life in Brazil.  CIAo!
    • Ansgar Leuthner 10/06/2026 12:31

      ..I remember: Cafe Brasileira. It slipped my mind...but it's all coming back...they had a beautiful coffee there...long ago...Ciao, cara sorella! Love, Ansgar
  • isabella bertoldo 04/06/2026 9:30

    Come una vecchia  cartolina ritrovata nel cassetto dei ricordi! Cara Lisbona meravigliosa e indimenticabile città!
  • Silvio Francesco Zincolini 03/06/2026 20:49

    Mi piace molto perché mi affascina tutto quello che ricorda il passato.
    Noi stessi lo saremo e lo rappresenteremo un giorno.
    In lavori come questo in fondo scorre un filo cui non sempre pensiamo ma che accomuna le vite individuali della maggior parte di noi, cioè essere un pulviscolo infinitesimale nel processo dell'esistenza del mondo in milioni di anni di cui non si conosce l'origine, la fine e probabilmente il senso.
    Un caro saluto.
    • ann mari cris aschieri 04/06/2026 21:20

      Certo il passato può  avere il suo fascino, se non altro da un punto di vista "stilistico" perchè da sempre si apprezza di più ciò che ha avuto il tempo di radicarsi nel gusto collettivo, piuttosto che una novità emergente come sono state il dada, il cubismo, e l' impressionismo stesso , che invece hanno subito una lunga fase di comprensione prima della loro consacrazione postuma.
      Sono lusingata da questo commento dettagliato e filosofico, che a tua insaputa (forse) in qualche modo ha stimolato il ricordo dell' esistenzialismo sartriano a me da sempre caro.
      Un saluto cordiale e grazie del tuo tempo.  CIAo!
  • claudine capello 03/06/2026 16:52

    le vieux lisbonne ,,,,,jolie image ! bravo cl
    • ann mari cris aschieri 03/06/2026 21:02

      Tu m'as appris quelque chose aujourd'hui, chère Claudine : je ne savais pas encore qu'on dit ' vieux Lisbonne' et pas 'vieille'... ;)  Merci et amitiés!
  • Robert L. Roux 03/06/2026 16:47

    yesterday - 
    a most  elegant memory ... 
    ciao!